Швейцарският производител на часовници Swatch Group отчита първия ръст на годишната си печалба от четири години, след като компанията увеличи дела си на пазара на по-евтини часовници благодарение на растежа на марките ѝ Tissot и Swatch, пише Bloomberg.
Оперативната печалба нараства с 25 на сто до 1 млрд. франка (1,1 млрд. долара), обяви компанията в изявление. Анализаторите очакваха 990 млн. франка.
Swatch заяви, че има „голям ръст“ на пазарния дял в средния сегмент и в този с базови модели.
Swatch е един от малкото производители на часовници от нисък клас, който се радва на растеж. Повечето конкуренти на компанията се борят със спада на търсенето, след като Apple се превърна в най-голямата марка за часовници в света.
"Swatch Group вероятно печели дял в ниския сегмент, който привлича от традиционните производители на кварцови часовници, които излизат от него", коментира Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux.
Приходите от продажби на Swatch Group се увеличават до 7,96 млрд. франка. Като се изключат валутните колебания, растежът е 5,8%, което надминава прогнозата на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 4,5% ръст.